Saturday, May 8, 2010

KETTS yang amat berjurus



CATS atau KUCING atau CHATS atau apa2 sahaja gelaran yang diberi.


Spesies berbulu dan berkaki empat ini serta berekor ini berasal daripada spesies


Felis silvestris catus (saya agak lebih kurang spesies rimau la kan?)


Saja2 mengenangkan rakan2 yang obses terhadap kucing


sampai ada yang ada angan-angan nak jadikan kucing ini KAWAN BAIK


well mentang2 la kucing ni ada 9 nyawa?






astaghfirullahalazim..jangan salah faham pulak...


sebenarnya KUCING mempunyai SEMBILAN cara pergerakan


sebab tu makanan dia TIKUS. senang la wey nak kejor sano sini.


kiro2 lau si KUCING ni terlanggar PASU BUNGA paling tidak kena kejor dengan mak tipah (bukan nama sebenar)


last2 kucing tu selamat sebab adaa landdddiinngg baekkk punya dan sudah pasti mak tipah penat nak kejor.


sebab mak tipah banyok ag kejo daripada duk kejor dio


lebih baek lah mak tipah main pondok2 ado jugok guno kannnnn??




ANTARA KUCING2 PUJAAN WARGA Craviusleonidus







KISAH SATU




Mimi ( bukan nama sebenar tapi gelaran yang selalu digunakan princess2 sekalian) kucing hitam putih yang bertendang di BLOK C telah menjadi pujaan ramai sehingga setiap kali para pelajar pulang dari dewan makan.


Masakan tidak hari-hari dibelai dan diusap bagai anak raja.


Hari-hari tunggu je kakak2 CHANTEQ bagi makan

dahla makan suap. auww sunggoh tebal muka si MIMI nih.


muka tak malu. dahlah muka seposen. tapi nasib dia baik. dia COMEL plus anggun.

bonus la kan?


nak kata miss world dia tak pakai tiara pon


tapi aura dia tuh .fuhhhh cun habis



well kesian pulak kat kucing lain yang kurang cun tersadai di tepi mengharap belas.



sebenarnya banyak kisah si MIMI nih.



ada jugak cerita si MIMI bertengkar hebat dengan suaminyaa. wowowo!



amat tragis untuk saya ceritakan di sini.



asyik2 duk fight2 last2 MIMI yang menang.




aku pulak duk sokong suami dia.




maklumlah QUEEN CONTROL.



ni tak masuk lagi cerita si MIMI and the gang yang sepahkan merata tempat




sebenarnya saya bukanlah seorang penggemar kucing malah untuk memeluknya itu satu usaha




saya kira probability nya adalah 5%. Cukup untuk mengatakan saya masih ada rasa kasih dan sayang kepada binatang. Untuk menggemari lebih daripada 5% itu bukan saya mungkin.














KISAH 2










LOGGY (betul ke tak ejaan saya kurang pasti yang pasti telinga saya mengatakan ia seperti itu)


mungkin ada yang pernah dengar atau buat2 tak dengar tentang si Loggy nih.


Kucing HITAM kemas bermakna tiada kelemumur.


setahu saya kucing ini berkeliaran di BLOK B dan especially di ........


katanya rumah ayah angkat dia. saya pun tak tahulah kesahihan cerita ni.


saya dengar je. kalau salah tolong betulkan yer?



kucing ni sangatlah manja especially dengan guardian dia. sangat2lah beruntung kerana dapat


tuan yang bertanggungjawab.



Berlainan dengan kisah MIMI di atas yang lebih bersikap independent dalam mencari sesuap nasi.


Loggy maaf saya katakan dibesarkan dalam sebuah keluarga yang agak berada a.k.a silver spoon fed femeli omputih cakap.


lagi2 bila Loggy buat muka kesian pergi dekat dewan makan untuk mendapatkan lunch berkhasiat.


saya pasti ada yang akan bersetuju dengan saya di sini kerana kejadian menyayat hati itu berlaku di depan saya.




SEBENARNYA WALAUAPAPUN CERITERA DAN KISAH YANG DIKONGSI


SIFAT BAIK DALAM MANUSIA ITU SEBENARNYA SENTIASA ADA


MANUSIA SENTIASA TERDORONG UNTUK MELAKUKAN KEBAIKAN


DARI MANA KEJAHATAN ITU IALAH DARI NAFSU


NAFSU YANG MELAWAN ARUS


DITAMBAH PULA DENGAN BISIKAN2 SYAITON DAN IBLIS


MARI KITA SELALU BERLAKU BAIK SESAMA MANUSIA DAN MAKHLUK LAIN










p/s: nama2 tersebut yang digunakan tiada kaitan dengan hidup ataupun yang mati. nama watak diberikan berdasarkan ke POPULAR an nama2 kucing pojaan di SMACH dahulu. harap maklum.

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright by Cravius Leonidus  |  Template by Amiruddin Asyraf